wtorek, 19 marca 2013
Wyniki ankiety dotyczącej nauki
9 lutego sformułowałem w ankiecie kilka pytań dla Czytelników bloga. Intencją przygotowania tej ankiety było zebranie jak najbardziej reprezentatywnych danych dotyczących działalności naukowej pracowników naszej uczelni.
Poniżej przedstawiam podsumowanie wyników tej ankiety.
Wyniki ankiety umożliwia stworzenie „statystycznego” obrazu pracownika uczelni w odniesieniu do pracy naukowej.
To osoba zainteresowana pracą naukową, ale nie mająca na nią zbyt dużo czasu oraz nie dysponująca odpowiednimi środkami finansowymi.
Warto zauważyć, że tylko 83 osoby wzięły udział w ankiecie, co – wobec dużej liczby odwiedzających blog w ostatnim czasie pokazuje, że tak naprawdę zainteresowanych nauką nie jest zbyt wielu. Ankieta wskazuje, że istnieje pewien potencjał zainteresowania nauką, ale nauka nie stanowi, niestety, obszaru naszych podstawowych działań w uczelni. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, niemniej wypadkową tych okoliczności jest zepchnięcie nauki na dalszy plan. W dłuższej perspektywie rozwojowej uczelni ten stan rzeczy z pewnością odbije się na naszej pozycji w rankingach polskich uczelni.
1. Jestem pasjonatem pracy naukowej
2. Praca naukowa jest dla mnie głównym obszarem działań w uczelni
3. Praca naukowa zajmuje mi – wyrażając to w % czasu pracy w uczelni
4. Lubię pracę naukową, ale nie mam na nią czasu
5. Lubię pracę naukową, ale nie mam na nią środków finansowych
6. Nie lubię pracy naukowej
7. Uważam, że praca naukowa to strata czasu
Poniżej przedstawiam podsumowanie wyników tej ankiety.
Wyniki ankiety umożliwia stworzenie „statystycznego” obrazu pracownika uczelni w odniesieniu do pracy naukowej.
To osoba zainteresowana pracą naukową, ale nie mająca na nią zbyt dużo czasu oraz nie dysponująca odpowiednimi środkami finansowymi.
Warto zauważyć, że tylko 83 osoby wzięły udział w ankiecie, co – wobec dużej liczby odwiedzających blog w ostatnim czasie pokazuje, że tak naprawdę zainteresowanych nauką nie jest zbyt wielu. Ankieta wskazuje, że istnieje pewien potencjał zainteresowania nauką, ale nauka nie stanowi, niestety, obszaru naszych podstawowych działań w uczelni. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, niemniej wypadkową tych okoliczności jest zepchnięcie nauki na dalszy plan. W dłuższej perspektywie rozwojowej uczelni ten stan rzeczy z pewnością odbije się na naszej pozycji w rankingach polskich uczelni.
1. Jestem pasjonatem pracy naukowej
2. Praca naukowa jest dla mnie głównym obszarem działań w uczelni
3. Praca naukowa zajmuje mi – wyrażając to w % czasu pracy w uczelni
4. Lubię pracę naukową, ale nie mam na nią czasu
5. Lubię pracę naukową, ale nie mam na nią środków finansowych
6. Nie lubię pracy naukowej
7. Uważam, że praca naukowa to strata czasu
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
4 komentarze:
No cóż, jaki jest koń każdy widzi...sprawa kompromitującego przesunięcia wyborów na 26 marca jest kolejnym dowodem, że w SUM nie dzieje się dobrze. Bałagan, indolencja, widać tak tutaj byc musi...
Brakuje jeszcze kilku pytań: (1) czy pracuje w zespole, czy pracuję sam; (2) czy szef mi pomaga, czy tylko nie przeszkadza; (3) jak subiektywnie oceniam pozycje naukową szefa. To są ważne pytania, zwłaszcza trzecie. Bo naukę tworzą zespoły dobrze zarządzane. Wszystko inne to partyzantka, dobra tylko do doktoratu i niskiej jakości publikacji.
Pytań można postawić wiele, np. dlaczego nie wiemy dlaczego Prof. Król nie jest już prorektorem? dlaczego wybory zostały przesunięte? Tak jak dawniej władza ma nas gdzieś! jesteśmy bezwolnym narzędziem, mamy słuchać i basta!
Bardzo ważne pytanie z 22:44.
Co robią kierownicy, aby promować swoją kadrę i zapewniać im warunki rozwoju zawodowego ? Czy przynajmniej nie przeszkadzają ? Czy pracownicy mogą realizować swoje obowiązki naukowe, które mają w regulaminie pracy ? czy mają za co to robić ?
Prześlij komentarz