Minęły dwa tygodnie nowego roku akademickiego, roku odmiennego od jakiegokolwiek wcześniejszego. Co prawda już mieliśmy przedsmak nowej sytuacji na początku pandemii od połowy marca br, ale wówczas wydawało się, że to niebawem minie i wkrótce życie wróci do normalności. Niestety, tak się nie stało i nowy rok akademicki to ciąg dalszy warunków, które zasługują raczej na miano "wojny biologicznej" niż normalnego życia. Oczywiście w uczelni medycznej na pierwszy plan wysuwa się problem leczenia pacjentów, ale przecież uniwersytet medyczny to także miejsce prowadzenie zajęć dydaktycznych. Nowy model prowadzenia zajęć zaplanowany najpewniej na cały rok akademicki to wyzwanie dla pracowników dydaktycznych i dla studentów. Sądzę, że już jest czas na próbę pierwszych ocen na "gorąco".
Jak widzą problem zajęć dydaktycznych pracownicy uczelni?
A co sądzą studenci?
Zachęcam do zabrania głosu, czekam na opinie i komentarze.
4 komentarze:
Może odniesie się Pan profesor do sytuacji z naświetleniem studentów 1 roku ratownictwa medycznego lampami UV-C, po których trafili Oni do szpitala z oparzeniami oraz problemami okulistycznymi? Działo się to w Zabrzu. "Piękny" początek roku dla naszej uczelni. Tym studentom należą się sowite odszkodowania, a odpowiedzialnym za ten wypadek - dyscyplinarki, a może nawet zarzuty karne - de facto prokuratura z tego co wiem została zawiadomiona...
Niestety, brak odpowiedniego jasnego komunikatu, czy nawet słowa przepraszam, ze strony ŚUM.
Niestety, to sytuacja, która nie miała prawa się zdarzyć. To wydarzenie wymaga wyjaśnienia, szczegółowe, niezależne dochodzenie jest konieczne.
Należy mieć nadzieję, że nie dojdzie do trwałego uszkodzenia narządu wzroku naszych studentów. To jest najważniejsze!
Wojciech Pluskiewicz
Witam Państwa czytających ten blog,
- no cóż, mamy kształcenie zdalne w 100% dla wykładów i seminariów oraz w 40% dla ćwiczeń; tylko 60% ćwiczeń odbywa się stacjonarnie, ale nie jest to pewne do końca ze względu na obostrzenia. Może dotrwamy do końca semestru zimowego? Chyba nie. Studiowanie medycyny zdalnie to porażka - współczuję studentom;
- wymaga się od nas przygotowania zajęć zdalnie czyli co? mamy sprzęt? mamy internet? komputery z kamerami i głośnikami?
- no i świetnie, niech sprawdzi naszą jakość pracy komisja ds jakości nauczania!
- otóż korzystam z własnego laptopa i płacę za internet sama po to, żeby uczestniczyć w posiedzeniach np. komisji doktorskich itp.; w pracy nie mamy ani jednego komputera z kamerą czy głośnikiem; od nas się wymaga, mamy zdalnie nauczać, jesteśmy rozliczani z godzin dydaktycznych i z założenia traktowani, jak oszuści którzy chcą SUM naciągnąć na kasę;
- moi współpracownicy korzystają z własnych laptopów, kupują programy i sprzęt, które umożliwiają nam nagrywanie wykładów, seminariów i ćwiczeń, bo w takiej formie się tego od nas wymaga - czy to jest fair?
- smutna ta rzeczywistość...
https://sum.edu.pl/aktualnosci-i-komunikaty-swp/komunikaty-wiadomosci/12228-komunikat-prorektora-ds-studiow-i-studentow-w-zwiazku-z-objeciem-terytorium-polski-obostrzeniami-strefy-czerwonej
Zarządzenie Naszych Władz! Niech pracownicy, studenci i ich rodziny się zakażają, chorują i umierają, bo trzeba 60% ćwiczeń zrealizować stacjonarnie.
Jakoś na Uniwersytetach Medycznych w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie da się inaczej.
Życzę dalszego dobrego samopoczucia Władzy za te choroby i zgony, do których się przyczynią
Prześlij komentarz