Czytelniku, bądź współautorem bloga!


Jeśli znasz interesujące fakty z życia naszej uczelni lub szkół wyższych w Polsce podziel się tą informacją z innymi. Wyślij mi swój tekst na podany adres internetowy, zamieszczę go niezwłocznie na blogu.

poniedziałek, 6 lipca 2009

Po urlopie

Ostatnie dwa tygodnie spędziłem na urlopie z rodziną i tylko okazjonalnie miałem dostęp do sieci. Z tego powodu nie wykazywałem aktywności; jeden z czytelników zarzucił mi nawet nieróbstwo! Zatem postaram się nadrobić zaległości, niemniej wakacje zaczęły się na dobre i życie przez nadchodzące miesiące będzie toczyło się w zwolnionym tempie. Nie ma mowy o zawieszeniu bloga na czas lata tak jak to miało miejsce w roku ubiegłym.

Ostatnie tygodnie zostały zdominowane w uczelni dwoma wydarzeniami: odwołaniem testu z interny dla studentów V roku Wydziału Lekarskiego w Zabrzu oraz dalszymi kolejami sporu dotyczącego przeniesienia dwóch klinik z Zabrza do Katowic. Mimo urlopu waga tego pierwszego faktu zmusiła mnie do zajęcia stanowiska, a liczne komentarze i gorąca dyskusja pokazały ogromne zainteresowanie. Ta bulwersująca sprawa wymaga szerszego komentarza dotyczącego środowiska studenckiego; niebawem wypowiem się w tej mierze.

W tematykę studencką wpisuje się także list jaki otrzymałem od studenta z Katowic, pełny tekst zamieszczam poniżej.

Kwestię przeniesienia klinik przedstawię poruszę w drugiej kolejności.

Dzień dobry!

Piszę do Pana Profesora z niemałym oburzeniem. Jestem bowiem mocno rozczarowany, powiedziałbym wręcz rozgoryczony tym, co spotkało mnie na ostatnim egzaminie w tym roku. Jest to moja pierwsza korespondencja z Panem, dlatego dla porządku nadmienię, że jestem studentem katowickiego Wydziału Lekarskiego, rok IV. Przejdźmy jednak do meritum sprawy.

Każdy student medycyny zdaje sobie sprawę z wagi przedmiotu, jakim jest patomorfologia. Jest to bowiem, ze względu na bardzo ograniczony i fatalnie realizowany kurs onkologii, praktycznie jedyny przedmiot, na którym możemy spotkać się z tymi, jakże istotnymi w obecnej sytuacji tematami. Każdy też przyzna, że dwuletni kurs to ogrom pracy, wiele wyrzeczeń i nieprzespanych nocy, poświęconych na przyswojenie ogromnego materiału. Nie jest też tajemnicą, że wielu z nas przygotowuje się do tego egzaminu systematyczne już dwa miesiące przed jego pierwszym terminem. Zmusza do tego ogrom materiału, ale również i uczciwe podejście do tematu. Co spotyka nas w zamian? Tutaj zaczyna się historia...

Otóż test, którym zostaliśmy potraktowani, przynajmniej przeze mnie, odebrany został jako policzek wymierzony mi przez Katedrę. Jako wyraz kompletnej ignorancji, braku szacunku i nieuczciwości. Czy jest do pomyślenia, że praktycznie w każdym pytaniu na teście znajdują się większe lub mniejsze "literówki"? Że guzy "germinalne" nagle stają się guzami "terminalnymi"? Że połowa nazw zawiera błędy? To jest niepoważne, przecież "przejrzenie" testu okiem specjalisty to co najwyżej pół godziny pracy. Niewiele, przy naszych dwóch miesiącach, prawda? Dla niektórych jak się okazuje to jednak za wiele.

Kolejny przykład? Kontrowersyjne odpowiedzi. Nagle okazuje się, że przy niedoborze żelaza w zespole Plummera-Vinsona występuje anemia... makrocytarna! Że najprostsze fakty, które podają zalecane podręczniki stają się dla Katedry odpowiedziami błędnymi! A na przedstawione przez nas ARGUMENTY dostajemy jedną odpowiedź: "NIE BO NIE". Jest to tłumaczenie godne ośmioletniego dziecka bawiącego się w piaskownicy, nie doświadczonego specjalisty, pedagoga!

Dlaczego dziwimy się, że pozycja ŚUM jest taka słaba? W obliczu tego, co dzieje się wewnątrz naszej uczelni, powinno to być wręcz normalne. Wejście na pierwsze forum, gdzie kandydaci pragną dowiedzieć się czegokolwiek o naszym wydziale wywołuje silne zaczerwienienie - ze wstydu! Bo tam, na każdym froncie jesteśmy gromieni. Nie dziwny zatem wydaje się być najniższy próg punktowy zapewniający "awans" na naszą uczelnię.

Żal tylko, że nie potrafimy działać razem. Wiem, że cały rok miałby siłę, żeby coś w tej kwestii zmienić. Jednakże większość osób, widząc tylko koniec swojego nosa, zamyka temat zdanym "jakoś" egzaminem. Dla nich inni nie istnieją. To chyba najgorsza rzecz, jaką spotkałem na tej uczelni...

--
Pozdrowienia,
Student WL Katowice

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

niestety to prawdziwe oblicze ŚUMu...takich pytań na tym egzaminie było wiele więcej, sama zakwestionowałam kilka, natomiast odpowiedź anemia mikrocytarna była dla mnie tak oczywista, że nie przyszło mi nawet do głowy żeby kwestionować to pytanie!!!!natomiast wrzucanie wszystkich którzy zdali do jednego worka jest nie fair; masz 100% racji że większość studentów taka jest ale nie wszyscy :) na szczęście...mam jednak wielką nadzieję, że prof.Kamiński uwzględni nasze wątpliwości podparte podręcznikami i obniży próg


studentka WL Katowice